Groter marktaandeel voor food in online bestedingen

12-02-2018    10:18   |    Goedemorgen

Van alle online bestedingen groeide de productgroep 'food' het hardst in het laatste kwartaal van 2017.

In vergelijking met het laatste kwartaal van 2016 gaven Nederlanders maar liefst 52 procent meer uit aan de categorie 'food' binnen online aankopen. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart gepubliceerd wordt.

Online supermarkten gaan lekker. Hun populariteit stijgt steeds harder. En dus worden ze voor telers ook een interessante partij. Na Food/Nearfood was Health & Beauty een sterke stijger (46%), gevolgd door Schoenen & Personal Lifestyle (25 procent). Kortom, voer is aan een online opmars bezig en we vinden het steeds normaler om voedsel online te bestellen.

In totaal is er in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst vijftien procent meer online besteed. Dat internet, dat gaat nog eens een groot ding worden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Groentetuin op postzegelformaat 19-10-2018    11:27
Robotisering paprika-oogst grote uitdaging 19-10-2018    10:47
Escaperoom in de kas? 19-10-2018    10:29
Wil jij voor 1 dag CEO zijn? 19-10-2018    10:26
Gedoogd wonen glastuinbouwgebied 19-10-2018    10:05
Op tv: commercial Bedankt plant! 19-10-2018    09:58
Vacaturevideo: wat voegt het toe 19-10-2018    09:39
Vuurwerk in de kas 19-10-2018    09:31
Wie wint de MKB Prijs 2018? 19-10-2018    09:25
Nieuw label voor CC-container 19-10-2018    09:18
  Ga naar het nieuwsarchief