'Laatste zaterdag van september'

04-10-2017    10:05   |    Jessica Zuidgeest

Een weblog van Jessica Zuidgeest. Zij is accountmanager bij Deliflor Chrysanten in Maasdijk. Zuidgeest schrijft deze weblog exclusief voor de SierteeltNetten en GroenteNetten.

Minstens zo belangrijk als de 3e dinsdag is de laatste zaterdag van september; National Glamour Day!! Is het met Prinsjesdag wellicht nog een verrassing waar we dit jaar op besparen, weten we het op deze dag zeker, we besparen maar liefst 20% op nieuwe musthaves. Dus ging men vroeg uit de veren om het dringen bij de paskamers te voorkomen.

De meeste hippe boetieks verkopen niet alleen maar kleding maar ook die stoere sneakers, een gave tas en leuke sieraden om het geheel af te stylen. Anderen gaan nog een stapje verder en het lijkt of je hier een complete lifestyle kunt kopen. Naast een geweldige outfit koop je hier ook meubelstukken, fotolijstjes, kerstballen, vloerkleden en wat dacht je van planten en potten.

Is dit het nieuwe offline shoppen, één winkel waar je alles kunt kopen dat bij jouw stijl past inclusief die mooie plant. Maar waarom is dat nog maar één winkelketen? En is het niet een ontzettend goed idee als je op National Glamour Day ook korting krijgt bij de bloemist? Naast de glamour van nieuwe kleding, schoenen en tassen neem je dan ook een glamour- boeket en/of plant mee naar huis.

Laten wij hier als sector meer op inspelen. Aangezien de meeste bloemen en planten door vrouwen worden gekocht, moeten wij ons product op dit soort dagen goed promoten. Denk eens aan een pop-up store, deel een bloemetje uit of verzin samen met de bloemist of retailer een leuke actie. Als het maar in de 'glamour'-stijl van de winkel of doelgroep is. 


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Cardol naar Demokwekerij

Erwin Cardol wordt met ingang van 1 maart 2018 de nieuwe directeur van Demokwekerij Westland. Hij volgt Peet van Adrichem op, die zich...