Groter marktaandeel voor food in online bestedingen

12-02-2018    10:18   |    Goedemorgen

Van alle online bestedingen groeide de productgroep 'food' het hardst in het laatste kwartaal van 2017.

In vergelijking met het laatste kwartaal van 2016 gaven Nederlanders maar liefst 52 procent meer uit aan de categorie 'food' binnen online aankopen. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart gepubliceerd wordt.

Online supermarkten gaan lekker. Hun populariteit stijgt steeds harder. En dus worden ze voor telers ook een interessante partij. Na Food/Nearfood was Health & Beauty een sterke stijger (46%), gevolgd door Schoenen & Personal Lifestyle (25 procent). Kortom, voer is aan een online opmars bezig en we vinden het steeds normaler om voedsel online te bestellen.

In totaal is er in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst vijftien procent meer online besteed. Dat internet, dat gaat nog eens een groot ding worden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

DOOR ontvangt GMO-erkenning

Coöperatie DOOR heeft de GMO-erkenning Groenten en Fruit gekregen. Via deze gemeenschappelijke marktordening geeft de EU subsidie aan telers...

Wie wordt Grower of the Year? 22-01-2019    09:49
Go Café: Leds N’ Roses 22-01-2019    09:00
Voorjaarseditie ‘365 dagen bloemen’ 22-01-2019    08:49
Winteravond met chrysanten 22-01-2019    08:38
Van de glijbaan bij Bunnik Plants 22-01-2019    08:33
Blog: Futurologen 22-01-2019    08:17
Meet&Greet met Flora Ola bij FHS 21-01-2019    16:07
Chinese landbouwminister op bezoek 21-01-2019    15:31
Subsidiepot voor slimme tuinbouwideeën 21-01-2019    14:12
Consument van morgen op IPM 21-01-2019    14:03
  Ga naar het nieuwsarchief