Thatchtec wordt Soilwise

13-01-2022    10:24   |    Goedemorgen

Het Wageningse bedrijf Thatchtec heet vanaf nu Soilwise. Deze nieuwe naam past goed bij de weg die Soilwise twee jaar geleden is ingeslagen, waarbij het zich richt op innovatieve biobased producten die de gezondheid en biodiversiteit van de bodem verbeteren.

Soilwise biedt unieke oplossingen, zoals Bodem Resetten (voor een natuurlijke grondontsmetting en verrijking van het bodemleven) en milieuvriendelijke bestrijding van alg en mos in de internationale land- en tuinbouw, en Roots Reset voor de bestrijding van de invasieve Japanse duizendknoop.

Bodem Resetten
Investeringen van Future Food Fund en Brightlands Venture Partners in 2020 en eerder door de private accelerator BOX, hebben de internationale uitrol en ontwikkeling van nieuwe producten voor Soilwise mogelijk gemaakt, vertelt Algemeen Directeur Ard Reijtenbagh. “Dit heeft ons geholpen om internationaal flinke stappen te maken en diverse mijlpalen in onze productontwikkeling te realiseren. We hebben onze biologische grondontsmettingsmethode Bodem Resetten, die we al met succes toepasten in de tuinbouw in Noordwest-Europa, ook grootschalig uitgerold in Zuid-Europa en geïntroduceerd in de Oost-Afrikaanse bloementeelt.” Bodem Resetten is daarnaast heel effectief gebleken in Zuidoost-Azië, ter bestrijding van de ‘Panamaziekte’ (Fusarium) die bananenplantages volledig platlegt. Soilwise zal Bodem Resetten daar dit jaar verder uitrollen.

Japanse duizendknoop
Daarnaast heeft Soilwise de Roots Reset methode geïntroduceerd voor de volledige bestrijding van de zeer invasieve Japanse duizendknoop. Met deze unieke oplossing is al op meer dan honderd locaties in Noordwest-Europa Japanse duizendknoop succesvol bestreden. Ard Reijtenbagh: “Ook dit jaar staat er bij Soilwise weer veel te gebeuren. We komen bijvoorbeeld met een nieuwe biostimulant die het wortelstelsel en de weerbaarheid van een groot aantal landbouw-, groente- en sierteeltgewassen versterkt. Zo blijven we investeren in duurzame oplossingen voor bodemgezondheid en bodembiodiversiteit, want we willen hierin voorop blijven lopen voor onze klanten in de land- en tuinbouw en de openbare groene ruimte. Onze nieuwe naam past uitstekend bij deze ambitie.”


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Kleurrijke portretten...

In december verscheen een speciale uitgave van KAS Magazine waarin medewerkers uit de tuinbouw vertellen over...