Versproduct: de toekomst van online retail

15-05-2018    15:25   |    Goedemorgen

De groei van online boodschappen zal in vele vormen komen, maar welke vorm gaat het meeste opleveren voor de bedrijven in de versproducten.

In deel 3 van Disruption in Fruit & Vegetable Distribution van FRUIT LOGISTICA en Oliver Wyman wordt specifiek gekeken naar de kansen voor versproduct binnen de online retail. Het gratis rapport over de toekomst van internationale versproduct supply chains laat weten dat de online groei van retail niet noodzakelijkerwijs het einde betekent van de fysieke winkel. Sterker nog, de winkels die overleven, zullen meer winst maken dan ze nu doen.

Het rapport geeft aan dat fruit en groente de belangrijkste categorie blijven in omvang. De categorie zal een beslissende rol gaan spelen in het gevecht om de consument de komende jaren. Op online gebied zal versproduct ook een meer prominente rol gaan spelen. Partijen als Amazon en Alibaba zullen steeds meer vragen van hun toeleveranciers van groente en fruit in de toekomst. 

Lees het rapport hier.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

DOOR ontvangt GMO-erkenning

Coöperatie DOOR heeft de GMO-erkenning Groenten en Fruit gekregen. Via deze gemeenschappelijke marktordening geeft de EU subsidie aan telers...

Wie wordt Grower of the Year? 22-01-2019    09:49
Go Café: Leds N’ Roses 22-01-2019    09:00
Voorjaarseditie ‘365 dagen bloemen’ 22-01-2019    08:49
Winteravond met chrysanten 22-01-2019    08:38
Van de glijbaan bij Bunnik Plants 22-01-2019    08:33
Blog: Futurologen 22-01-2019    08:17
Meet&Greet met Flora Ola bij FHS 21-01-2019    16:07
Chinese landbouwminister op bezoek 21-01-2019    15:31
Subsidiepot voor slimme tuinbouwideeën 21-01-2019    14:12
Consument van morgen op IPM 21-01-2019    14:03
  Ga naar het nieuwsarchief