25 jaar Snijpunt

25 jaar Snijpunt

Snijpunt, onderdeel van Harvest House, bestaat dit jaar 25 jaar. Directie en medewerkers van Snijpunt zijn trots op dit prachtige jubileum. Heel 2023 staat dan ook in het teken van een feestje. Hierin wordt teruggeblikt op wat er de afgelopen 25 jaar is bereikt en vooruitgekeken met de plannen die Snijpunt heeft voor de toekomst.

Het begon 25 jaar geleden allemaal met een scholier en een teler die verder keken dan de bestaande keten. Op 1 juni 1998 legden Marco Romein en Karel Vromans de basis voor het bedrijf dat het nu is, specialist in halffabricaat groenten. Hun doel was om meerwaarde te realiseren voor paprika. Het idee was om paprika’s gesneden te gaan leveren. Zo kunnen ook niet retail-geschikte paprika’s verwerkt worden. Én wordt er meerwaarde voor de grondstof gerealiseerd. Zo gezegd, zo gedaan. Als afstudeeropdracht voerde Marco een haalbaarheidsonderzoek uit met als doel de opzet van een snijderij. En met succes. Snijpunt was geboren.

Van 1 naar 12 productielijnen
In de eerste periode leverde Snijpunt enkel gehalveerde paprika. De afgelopen 25 jaar zijn daar veel paprika varianten en andere producten bijgekomen. Van één goedwerkende productielijn is het bedrijf gegroeid naar 12 productielijnen. “Waar we gestart zijn met 300 vierkante meter productieruimte, werken we nu met ruim 4.000 vierkante meter”, vertelt Mark van der Salm, Algemeen Directeur van Snijpunt. En van een klein team, is Snijpunt uitgegroeid naar een team van 60 tot 90 mensen, afhankelijk van de vraag van het moment. “Nog altijd hecht en met oog voor de klant, het product én elkaar.”

“We zijn de afgelopen jaren uitgegroeid van specialist in gehalveerde paprika tot specialist in halffabricaat groenten. Daarbij blijven we ons verdiepen in efficiëntie, voedselveiligheid en innovatie”, aldus Van der Salm. “Ook kijken we altijd naar toevoegingen in assortiment of samenwerkingen waar onze klanten baat bij kunnen hebben. En blijven we op zoek naar bedrijven die we kunnen voorzien van kennis, kunde en passende producten.”

Plannen voor de toekomst
“Wat de toekomst zal brengen, weet je nooit zeker. Maar plannen maken helpt altijd. Maar wat onze plannen zijn, houden we nog heel even voor onszelf”, vertelt Van der Salm. Hij besluit: “In de loop van dit jaar nemen we iedereen steeds verder mee onze toekomst in. We houden u op de hoogte.”

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v