Ridder 70 jaar

Ridder 70 jaar

Dit jaar viert Ridder haar 70-jarige bestaan. Het toonaangevende familiebedrijf op het gebied van technologie voor de bedekte tuinbouw kent een rijke geschiedenis van innovatie, groei en toewijding aan klanten en medewerkers. CEO Pascal Piepers: “Ridder is een uniek bedrijf. Het 'Ridder gevoel' staat voor betrokkenheid, ondernemerschap en samenwerking, zowel binnen het bedrijf als in de sector. Daarnaast blijft het zichzelf ontwikkelen en levert nog steeds een bijdrage aan de samenleving.”

In 2050 moeten 10 miljard mensen worden gevoed, dat moet op een efficiënte en duurzame manier worden georganiseerd. Bedekte tuinbouw is één van de antwoorden daarop, en daar heeft Ridder in de afgelopen 70 jaar de juiste oplossingen voor ontwikkeld. In 1953 koppelde oprichter Frans Nugteren de greppelfrees achter een tractor om greppels effectiever te graven. Dit was het begin van Ridder, een bedrijf oorspronkelijk uit Ridderkerk (precies, vandaar de naam), een organisatie die zich altijd heeft ingezet om bij te dragen aan innovatie en samenwerking. Inmiddels is Ridder uitgegroeid tot wereldspeler op het gebied van slimme kastechnologie.

Ridder kent een rijke geschiedenis. In 1967 startte het bedrijf met het bouwen van wormkasten, de voorloper van aandrijfsystemen. Daarnaast ontwikkelde het bedrijf een nacalculatiesysteem voor eigen gebruik wat vandaag de dag nog een veelgebruikt ERP-systeem is in de staal- en maakindustrie. In 2011 werd HortiMaX uit Pijnacker toegevoegd aan de Ridder-familie. Hierdoor kan het bedrijf zijn klanten een breder scala aan oplossingen bieden, namelijk ook op het gebied van arbeidsregistratie, waterbehandeling en klimaatregeling. Deze uitbreiding leidde tot internationale groei, met vestigingen in onder andere Canada, Frankrijk en de Verenigde Staten.

In 2015 zag Ridder een kans nieuwe kans in de tuinbouwsector en startte Climate Screens, een succesvolle onderneming gericht op klimaatschermen. Het markeerde tegelijk een strategische verschuiving om nog meer in te spelen op de behoeften van de klant en met een compleet pakket zoveel mogelijk aansluiting in de tuinbouw te zoeken. Bij dealers, maar ook bij kassenbouwers, investeerders en telers. En dat wordt gezien.

Een van de meest recente hoogtepunten was de introductie van de GRoW tomatenoogstrobot in 2021, die inspeelt op de toenemende arbeidskrapte in de tuinbouwsector.
Maar wat Ridder werkelijk uniek maakt is volgens CEO Pascal Piepers, niet alleen de innovatie en klantgerichtheid, maar vooral de mensen die deel uitmaken van de organisatie. “Het 'Ridder gevoel' staat voor betrokkenheid, ondernemerschap en samenwerking, zowel binnen het bedrijf als in de sector. Het hele team van Ridder is trots op 70 jaar innovatie, groei en toewijding. Als cadeau voor 70 jaar Ridder naar de organisatie en de familie hebben we alle mijlpalen gevat in een timeline wall die uiteindelijk op elke Ridder locatie wordt geplaatst. Op deze manier iedereen kan zien waar Ridder vandaan komt en welke stappen we hebben gezet. Daarnaast kijken we uit naar een veelbelovende toekomst vol nieuwe mijlpalen in onze tijdlijn.”

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v